کشاورزی

کشاورزی

مطالب کشاورزی 09214434657
کشاورزی

کشاورزی

مطالب کشاورزی 09214434657

پژوهش علمی کشاورزی

از سال 1387 به پژوهش و تحقیق در مورد محصولات کشاورزی اعم از آفات ، بیماریها ، تغذیه گیاهی ، کنترل بیولوژیک و ... پرداخته ام و به نتایج خوب و مفید و کاربردی دست یافتم که می تواند به تولید محصولسالم و ارکانیگ و همچنین افزایش تناژ فوق العاده محصول در اکثر محصولات کشاورزی کمک شایانی نماید .



1- در طی سالهایی که به پژوهش علمی کشاورزی مشغول بودم توانستم راه کنترل و درمان اکثر بیماریهایی گیاهی در سبزی و صیفی و درختان میوه را بدون سموم شیمیایی با محصولات ارگانیک ، بیولوژیک و اصول تغذیه و همچنین روش تلفیقی بدست آوردم کنترل بیماریهایی همچون بوته میری ، آلتنرناریا ، ریشه سرخی پیاز و ...


2- راهکارهای کنترل اکثر آفات بدون سموم شیمیایی و با استفاده از محصولات بیولوژیک ، ارکانیگ ، اصول تغذیه و ... را یافته ام و آفاتی همچون تریپس ، مگس سفید ، مینوز ، کرم غوزه ، سرخورطومی یونجه ، شپشک آرد آلود و ... کنترل نموده ام .


3- در طی سالها پژوهش توانستم دوره کشت و باردهی صیفی جات را به نصف و بعضاً یک سوم مدت معمولی برسانم . در این پژوهش مدت زمان دوره کشت و زمان باردهی گوجه فرنگی ، کدو ، خیار ، هندوانه ، لوبیا ، خربزه ، بادمجان را به نصف و کمتر از نصف مدت زمان معمولی رساندم و میزان باردهی و محصول را افزایش دادم .


4- مدتی مشغول پژوهش در مورد رشد و تغذیه نهالهای درختان میوه ، مشغول شدم که در این زمینه روی نهال سیب ، توت ، و انگور ، زرد آلو ، هلو کار کردم و توانستم رشد نهالها را حداقل 4 سال جلو انداخته و به رشد فوق العاده ای برسانم . که این امر موجب شد نیاز به رسیدگی 5 الی 6 ساله برای رسیدن نهال به رشد موثر نباشد و نهالها بجای اینکه بعد از 6 سال رسیدگی به رشد موثر و بادهی خوب برسند و هزینه اضافی دست کشاورزی بگذارد بعد از 2 سال رسیدگی به رشد عالی و باردهی خوب رسیدند .  



5- در مورد گندم دیم پژوهشهایی انجام دادم و به نتایج خوبی دست یافتم و با اصول تغذیه و کودهی خاکی ، محلول پاشی و همچنین سوپرآب توانستم با تنش خشکی و کم آبی در زمانی که بارش باران کم است مقابله نمایم و محصول خوبی برداشت شود .



6- در حال حاضر در مورد بیماری شانگر باکتریایی شروع به پژوهش نموده ام و به نتایج کاربردی و مفیدی دست یافته ام و امیدوارم بتوانم درمان قطعی آن را نیز پیدا کنم .


7- در مان بیماریها و کنترل آفات گلخانه ای را بدون سموم شیمیایی پیدا نمودم و توانسته ام 80 درصد آفات و بیماریهای گلخانه ای را بدون سموم شیمیایی کنترل نمایم .  


نتایج پژوهشهای چندین ساله بنده مبنی بر تولید محصول سالم ، ارگانیک ، افزایش چشمگیر محصول ، کم کردن دوره کشت و باردهی ، مدیریت مصرف آب می تواند کمک شایانی به پیشرفت کشاورزی نماید  .


حسن رونقی ملکی