کشاورزی

کشاورزی

مطالب کشاورزی 09214434657
کشاورزی

کشاورزی

مطالب کشاورزی 09214434657

فلوبوند ذخیره کننده آب برای کشاورزی

فلوبوند


فلوبوند ذخیره کننده آب برای کشاورزی


کشاورزی عمده ترین مصرف کننده آب روی زمین است. 70% از آب سبک قابل مصرف در دنیا برای آبیاری اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. از مجموع 3600 کیلو گرم بر متر مکعب آبی که سالانه استخراج می گردد حدود 3/2 آن از طریق تبخیر و تعریق و نفوذ سریع به لایه های غیر قابل دسترس گیاهان به هدر می رود پیش از این، در زمینه کشاورزی، تغییرات بسیاری به منظور استفاده کمتر از آب و محافظت از این منبع در معرفی خطر به اجرا گذاشته شده است. در میان این روشها استفاده از سوپر جاذب پلی اکریلامید در آبیاری امکان صرفه جویی بیش از 30% در مصرف آب را فراهم کرده است .


فلوبوند                اصلاح کننده خاک


ساختمان فلوبوند از کو پلیمرهای پلی آکریل آمید با پایه ارگانیک ساخته شده است، که ویژگیهی آنها از قبیل وزن مولکولی، حلالیت در آب و آنیونیک بودن آنها سبب شده که این مواد به عنوان نرم کننده های بسیار مناسب برای بافت خاک محسوب شوند .


 

فواید                    دسترسی بهتر به آب


فلوبوند می تواند بر اساس نوع خاک و روش آبیاری مورد نظر، میزان آبی را که در دسترس ریشه ها قرار می گیرد افزایش دهد، به طوری که مصرف کلی آب مورد نیاز برای آبیاری کهش داده و هدر رفت و فرسایش خاک و آبشویی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و باعث صرفه جویی محصولات تکمیلی مثل کودها و سایر افزودنیها می شود .


کاربرد                   تنها جند قطره کافیست


تزریق فلوبوند هم به صورت ساده در آب های جاری صورت می گیرد و هم با حل کردن قرص های فلوبوند انجام می شود و می توان تنها با استفاده چند میلی گرم در لیتر از این مواد چسبندگی آب به خاک را سبب شد .


نتایج                    بیش از 30% ذخیره آب


تحت اغلب شرایط آبیاری، حدود 2/1 آب از طریق نفوذ به لایه های زیرین و آب شویی هدر می رود مطالعات مستقل و آزمایشات کامل بسیاری در این زمینه نشان داده است که استفاده پلی اکریل آمیدها بویژه در استرالیا و آمریکا، باعث کاهش دوره های آبیاری و استفاده کمتر از آب شده است. همچنین فلوبوند هدر رفتن آب از طریق آبشویی عناصر مغذی را کاهش می دهد و سبب می شود که این کودها و مواد مغذی در نزدیکی ریشه باقی بمانند .


اجرا                              پودری، مایع و قرص


محصول فلوبوند به صورت های مختلف اعم از پودری، مایع و قرص موجود است. شرکت SNF برای هر نوع سیستم آبیاری، قابلیت کاربرد مناسب، ایمن و آسان در نظر گرفته است .


محیط زیست                 اثرات سوء زیست محیطی ندارد


فلوبوند در خاک تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش و حملات میکروبیولوژیکی به آب، CO2 و نیترات آمونیوم تجزیه می شود. باکتریهای موجود در خاک، گروه نیتروژنی موجود در ساختمان این مواد را به سرعت مصرف می کنند و به همین دلیل هیچ سمیتی در خاک و آب دیده نمی شود. این محصول در آمریکا (FDA) و فرانسه به عنوان افزودنی به آب های نوشیدنی و همچنین گندزدایی فاضلاب مورد تائید قرار گرفته است .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد