کشاورزی

کشاورزی

مطالب کشاورزی 09214434657
کشاورزی

کشاورزی

مطالب کشاورزی 09214434657

سولفات منیزیم

سولفات منیزیم     

         

  

اهمیت:              


منیزیم برای تشکیل و حفظ ساختمان کلروفیل ، فعال کردن آنزیمها، متابولیسم ازت ، پر شدن دانه، سنتز و انتقال نشاسته و پروتئین و در نتیجه افزایش وزن هزاردانه ضروری می باشد. منیزیم یکی ازعناصر کلیدی برای تولید روغن است و کمبود آن در علوفه برای دام مشکل زاست.                                      
 

مشخصات کود              


سولفات منیزیم صنعتی با فرمول MgSO4.xH2Oدارای 17 درصد منیزیم(MgO)می باشد.                         
 

روش، زمان و مقدار مصرف 

            
این کود را می تـوان قبل از کـاشت به همـراه سایر کودهـا به خاک اضافه نمود و یا بذر چغندر قند، حبوبات و ذرت را با محلول دو درصد آن تیمار کرده و مصرف نمود. زمان مصرف این کودها در باغها اواخر اسفند و در محصولات زراعی قبل از کاشت می باشد ولی می توان در آب آبیاری و به صورت محلول پاشی نیز از آن به سهولت استفاده نمود.برای برطرف نمودن کمبود منیزیم می توان از سولفات منیزیم با غلظت پنج الی ده کیلوگرم در 1000 لیتر آب استفاده کرد.زمان محلول پاشی در سبزیها در مرحله پس از نشاء و در گیاهان زراعی یک ماه پس از سبز شدن محصول می باشد.                                     
 

گیاهان و مناطق مورد مصرف              


گیاهان خانواده بقولات در مقایسه با سایرگیاهان حاوی منیزیم بیشتری هستند .ذرت، سیب‌زمینی، پنبه، مرکبات، انگور، چغندرقند و غلات عکس‌العمل خیلی زیادی به منیریم داشته و به کمبود منیزیم حساس هستند و در این میان سیب‌زمینی و انگور حساسیت فوق‌العاده‌ای به کمبود منیزیم نشان می‌دهند. کمبود منیزیم در شمال و غرب کشور رایج بوده و مصرف آن برای دانه های روغنی و مرکبات بسیار مفید است.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد